سایت سابکده، در ستاد ساماندهی وزارت محترم ارشاد ثبت شده و تمامی فعالیت‌های سایت مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

از سراسر وب

How to Fix Subtitle on iOS

آموزش حل مشکل ناخوانا بودن زیرنویس در سیستم عامل iOS

  • نویسنده: مسعود رامندیان
  • بدون دیدگاه
  • تعداد بازدید: 4.3 هزار
  • سه شنبه، 18 مرداد 1401

اگر از گوشی‌هایی که سیستم عامل iOS دارند استفاده می‌کنید، ممکن است با مشکل اضافه کردن زیرنویس فارسی به فیلم و مشکلاتی همچون بهم ریختگی و یا ناخوانا بودن فونت زیرنویس برخورد کرده باشید. جهت پخش و اجرای ویدئو در iOS، اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارند که پیشنهاد می‌شود از برنامه VLC media player استفاده نمایید. حال جهت حل مشکل ناخوانا بودن زیرنویس در سیستم عامل iOS در این آموزش با ما نیز همراه باشید.

How Fix Subtitle iOS

تغییر تنظیمات در اپلیکیشن VLC media player

اپلیکیشن VLC media player، یکی از کاربردی‌ترین پلیرهای رایگان است که تمام نیازها و توقعات شما را نسبت به یک پلیر برای گوشی‌های iOS برطرف می‌کند. حال جهت اجرای صحیح زیرنویس می‌بایست مراحل زیر را به صورت گام گام دنبال کنید:

۱- ابتدا باید زیرنویس را برای اپ‌ها فعال کنیم. به Settings گوشی رفته سپس Accessibility و بعد گزینه Subtitle & Captioning را انتخاب می‌کنیم.

How Fix Subtitle iOS

۲- در بخش Subtitle & Captioning قسمت Style را باز کرده و یکی از چهار گزینه Transparent Background، Large Text، Classic و یا Outline Text را بر حسب سلیقه خود انتخاب کنید.

How Fix Subtitle iOS

How Fix Subtitle iOS

۳- اکنون VLC را اجرا و روی آیکون بالا سمت چپ ضربه بزنید و وارد Settings شوید. سپس به بخش Subtitles رفته و Text Encoding را انتخاب کنید.

How Fix Subtitle iOS

۴- از لیست باز شده گزینه Arabic (ISO 8859-6) را انتخاب کنید. در صورتی که نتیجه نگرفتید، گزینه Arabic (Windows-1256) را انتخاب کنید.

How Fix Subtitle iOS

۵- در همان بخش Subtitles قسمت Font را باز کرده و گزینه Arial را انتخاب کنید.

How Fix Subtitle iOS

در نهایت یک بار برنامه را ببندید و دوباره باز کنید.

نکته بسیار مهم

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که می‌بایست فایل فیلم و فایل زیرنویس هر دو یک نام داشته باشند، در غیر این صورت ممکن است زیرنویس فعال نشود. به طور مثال؛ اگر نام فیلم شما Batman.mp4 می‌باشد، باید نام زیرنویس Batman.srt باشد. تنها پسوند فایل متغییر است و نام‌ها باید یکی باشند و ترجیحا هر دو فایل در یک پوشه قرار گرفته باشند. همچنین برای دانلود جدیدترین و بروزترین زیرنویس‌های فارسی و انگلیسی فیلم و سریال، می‌توانید به سایت سابکده مراجعه کنید.

امیدوارم که این مطلب شما را یاری کرده باشد و در نهایت با خیال راحت به تماشای فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود بنشینید. امتیاز و دیدگاه به این مطلب هم فراموش نشه! یا حق

نظر شما درباره این مقاله؟
امتیاز  4.4  از  7  رای

عناوین برگزیده

ارسال دیدگاه

  • متن دیدگاه خود را به زبان فارسی بنویسید.
  • دیدگاه ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه‌هایی که حاوی الفاظ رکیک و توهین آمیز یا مغایر با قوانین کشور و شئونات اسلامی باشند، منتشر نمی‌شوند.

250 / 250

دیدگاه کاربران

دیدگاهی برای این زیرنویس ثبت نشده است.